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jueves, 29 de mayo de 2014

Texto Informativo / Informational Text

Marketing and Adversiting

(English)


In today's globlal markets, customers need clear information about all the various products offered.Producers and manufactures also need to offer customers exctly what they want.
Marketing studies the trends in fasshion and also divides the prospective market into different groups according to age,sex,social status,buying capability, and so on. this is known as market segmentation.

The results of this market research give producer and manufacturees a clear picture of what to produce( product conception and development), how to promote the product (promotion), how much the price should be (pricing) and how to present the product (packaging).

The combination of all these elements makes up the company marketing plan.

They task of adversiting is to inform the public thet a certain product is available and to persuade them to buy that produdt and not a similar one.

The adversiting media know no limit.
They used to be just newspapers, magazines,televicion,redio,hoerding, leaflets or brochures. Nowadays they also include e-mail and internet.What's next? There is no lomit to meet the target audience. Many advertisements contain a slogan, which is a short phrase that identifies the product and attracts the audience's attention.

Business & Management. Level one/ Richmond plublishing.
Page: 37.


Marketing and Adversiting

(Spanish)



En el mundo actual de mercados, los clientes necesitan clara información acerca de todos los productos ofrecidos. Los productores y los manufactureros también necesitan ofertar a clientes exactamente lo que ellos necesitan.

El marketing estudia las tendencias en mercados, en modas y también dividen la perspectiva del mercado en grupos diferentes de acuerdo a la edad, el sexo, estatus social, capacidad de trabajo y otras. Esto es conocido como segmentación del mercado.

Los resultados de esta investigación de mercado dan al producto y manufacturaciòn una clara imagen de que producir ( concepto de producto y desarrollo), como promover el producto (promoción), ¿en cuánto es el precio debido y cómo presentar el producto? (empaque) la combinación de todos estos elementos hacen un plan de marketing en la compañía.

La tarea de publicar es informar al publico que existe un producto disponible y persuadirlo a comprar este producto y no otro similar. La publicidad media no conoce limites. Ellos usan el periódico, revistas, televisión, radio, pancartas y folletos. Hoy ellos también incluyen email e Internet ¿qué sigue?  Esto no se limita a buscar una audiencia. Mucha publicidad contiene un slogan, que es una corta frase que identifica al producto y atrae la atención de la audiencia.

Business & Management. Level one/ Richmond plublishing.
Página: 37.

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